Praca zdalna z uczniem w czasie zawieszenia zajęć w Szkole Podstawowej w Zarzeczu Dużym

 W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach zachęcamy rodziców, aby w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i pomagali realizować przygotowane materiały do samodzielnej pracy przez nauczycieli.

Poniżej zamieszczamy materiały dla poszczególnych klas. Proszę pamiętać, że materiały będą na bieżąco aktualizowane, proszę o częste zaglądanie na stronę.

 DLA WSZYSTKICH KLAS  – Religiafaustyna_or


e-katecheza

Materiały katechetyczne – konspekty, linki do materiałów, inne:

Temat: Nadzieja (dla uczniów szkoły ponadpodstawowej i starszych klas szkoły podstawowej) Plik 1 – Plik 2 (p. R. Bojdo – Wojnicz)
Temat: 
Sakrament Eucharystii (klasa VIII) Plik 1 – Plik 2 (ks. J. Misiak – Radłów)
Temat: 
Katecheza o św. Józefie (starsze klasy szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe) Plik 1 – Plik 2 (ks. J. Misiak – Radłów)
Temat: 
Chcę mieć dobry wzrok – katecheza na IV niedzielę Wielkiego Postu. I nie tylko! (Szkoła podstawowa) Plik 1 – Plik 2 (p. A. Szwiec – Wojnicz)
Temat: 
Triduum Paschalne (klasy IV-VIII szkoły podstawowej) Plik 1 – plik 2 – plik 3 (ks. D. Kurek – Mielec)
Temat: 
Zmartwychwstanie Chrystusa (klasy IV-VIII szkoły podstawowej) Plik 1 – plik 2 – plik 3 (ks. D. Kurek – Mielec)
Temat: 
Będę dla chorych ratunkiem – Sakrament Namaszczenia Chorych (klasa VIII szkoły podstawowej) Plik 1 – Plik 2 (ks. W. Wołek – Szczurowa)
Katechezy (klasa III SP) –
 link (ks. K. Smoroński – Paszyn)
Katechezy (klasa IV SP) – 
link (ks. K. Smoroński – Paszyn)
Katechezy (klasa V SP) – 
link (ks. K. Smoroński – Paszyn)
Katechezy (klasa VI SP) – 
link (ks. K. Smoroński – Paszyn)
Materiały multimedialne – 
linki (ks. K. Smoroński – Paszyn)
Materiały do katechezy dla różnych klas publikowane na prywatnej stronie katechety ks. Jakuba
Piekielnego – 
link (ks. J. Piekielny – Łękawica)
Mocni w Duchu – materiały wideo (dla dzieci przedszkolnych (starszych), zerówki i klas 1-3 SP): 
opis projektu – odcinek 1 (nadesłał: O. W. Bojanowski SJ – Nowy Sącz)
Film 
Święta Faustyna z serii „Aureola”: link (nadesłał: ks. A. Mulka – Nowy Sącz)
Koronka do Bożego Miłosierdzia z Promyczkami Dobra (z dziećmi i dla dzieci) – link (nadesłał: ks. A. Mulka – Nowy Sącz)
Św. Sebastian – święty na czas zarazy. Film 
BUNTOWNIK Z WYBORU! – link (Synaj.tv i ks. M. Baran)
Wideo-katecheza z 
Synaj.tvSeria TAJEMNICA EUCHARYSTII – odc. 1 „Misterium bliskości Boga” (ks. M. Dąbrówka – Tarnów)
Materiały i pomysły dla naszych uczniów na trudne czasy… (
klasy IV-VIII na stronie katechezanatana.pl) – link (nadesłał: ks. A. Jasnos – Lublin)
Warto zobaczyć: 
katechezamatana.pl
Linki do stron z podręcznikami: JednośćGaudium

Wychowanie fizyczne – materiał dla wszystkich klas

Witam wszystkich serdecznie.
1. Poświęćcie na ćwiczenia minimum 20 min
2. Po wstaniu z łóżka wykonuj 10 pajacyków i 10 przysiadów, 10 skłonów, krążenia bioder, krążenia ramion, bieg w miejscu przez 20 sekund, ćwiczenia rozciągające.
3. Pamiętaj o zdrowym odżywianiu.
Połączenie aktywności fizycznej ze zdrowym odżywianiem, to klucz do bycia zdrowym!
4. Przed pójściem spać wykonuj kilka ćwiczeń rozciągających, takich jak:
Skłony możesz wykonać także w poniższych pozycjach wejściowych:
– stojąc w rozkroku,
– w siadzie prostym (nogi razem),
– w siadzie rozkrocznym,
– w siadzie płotkarskim.

Materiał dla wszystkich uczniów
W związku z zaistniałą sytuacją oraz kwarantanną społeczną, która nie wiadomo jak długo potrwa, jednym z najważniejszych aspektów oprócz eliminowania dróg przenoszenia zakażenia jest ten dotyczący aktywności fizycznej. Najlepszym sposobem na budowanie odporności jest odpowiednia ilość snu, zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna. Pamiętajmy, że wychodzenie na powietrze nie jest zakazane. Wręcz przeciwnie. Przy zachowaniu rozsądku zalecany jest spacer, trucht czy rower. Lekarze nie widzą przeszkód w aktywności fizycznej na powietrzu, jednak wszyscy zwracają uwagę na zdrowy rozsądek i unikanie skupisk ludzi. Należy pamiętać, że w obecnej sytuacji bezpieczny dla zdrowia będzie wysiłek lekki bądź umiarkowany. Zbyt duży wysiłek osłabi organizm, w tym układ odpornościowy.
Niestety jeśli chodzi o dzieci i ich aktywność w tym trudnym okresie, to od rodziców zależy czy postarają się zapewnić swoim pociechom minimalną dawkę ruchu. Dla niektórych dzieci lekcja wychowania fizycznego to jedyna aktywność fizyczna jaką podejmują w ciągu tygodnia. Wiem,
że to nie jest proste zadanie ale zachęcam wszystkich rodziców aby w miarę możliwości zadbali
o to, aby dzieci podczas kwarantanny chociaż raz dziennie podejmowały aktywność. W sytuacji gdy nie ma możliwości wyjścia na powietrze zachęcam do wykonywania ćwiczeń w domu. Wiem,
że dzieci spędzają bardzo dużo czasu przed książkami i przed komputerem, dlatego nawet krótka aktywność między wykonywaniem innych zadań jest bardzo wskazana. Proszę po 30-40 minutach siedzenia przed komputerem wykonać kilka przysiadów, skłonów, przez 5-10 minut.


Poniżej udostępniam adresy, pod którymi mieszczą się filmiki z ćwiczeniami. Wszystkie filmiki zostały przeze mnie sprawdzone i dzieci mogą je wykonywać. Proszę zwrócić uwagę na to aby dzieci wykonywały ćwiczenia w stroju sportowym oraz aby ćwiczenia poprzedzone były rozgrzewką a kończyły się rozciąganiem.
Przykładowa rozgrzewka:
• 
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U  Turbo rogrzewka 3 min

Klasy IV – VIII
• 
https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI (Kids workout 1 Beginners)
• 
https://www.youtube.com/watch?v=lc1Ag9m7XQo (Kids HIIT Workout 2)
• 
https://www.youtube.com/watch?v=dhCM0C6GnrY (KIDS WORKOUT ! Full 25 min exercise routine program for kids and parents lose weight 2019)

Oddział przedszkolny

Bardzo proszę aby dzieci z oddziału przedszkolnego wraz z rodzicami zrobiły “Stworka z recyklingu” (z odpadów ). Oprócz pracy technicznej uzupełnijcie zadane ćwiczenia w książce i w zeszycie. Jeżeli okres kwarantanny się przedłuży zadam następne strony do uzupełnienia.
Pozdrawiam i życzę zdrowia 🙂 

2 tydzień: 23 – 27 III

Witam! W związku z przedłużeniem czasu wolnego, bardzo proszę dzieci przedszkolne aby uzupełniły książkę 3 do samego końca. Proszę też rodziców sześciolatków, aby czytać z dziećmi czytanki zamieszczone w podręczniku, mogą być też inne teksty. W miarę możliwości grać w gry planszowe lub inne gry rozwijające. Ćwiczcie dodawanie i odejmowanie w zakresie 10-u. Możecie również napisać szlaczki w zeszycie. Oglądajcie ciekawe programy itp. Pozdrawiam i życzę zdrowia dla wszystkich. Do usłyszenia  🙂 

UWAGA!
W związku z nadzwyczajną sytuacją, chcąc usprawnić pracę zdalną z uczniami, podaję do dyspozycji cyfrową wersję podręczników i zeszytów ćwiczeń:  https://www.mac.pl/flipbooki

Klasa I
Edukacja matematyczna
1. Wykonywać ćwiczenia od strony 23-30;
2. Doskonalić rachunek pamięciowy w zakresie 16 – bez przekroczenia progu dziesiątkowego.

Edukacja polonistyczna
1. Wykonywać ćwiczenia od strony 35-45;
2. Czytać teksty w podręczniku od strony 46-54.

2 tydzień: 23 – 27 III

25.03.2020 r. – środa

Temat dnia : Ja to umiem, ja to wiem.
1.Ćwiczenia w pisaniu poznanych ostatnio liter tj. Ż, RZ, DZ :
– wykonaj zadania na stronie 45 -46 – zeszyt do kaligrafii,
– potrenuj czytanie napisanych wyrazów i zdań;
2.Powtarzamy dodawanie i odejmowanie w zakresie 16 :
– wykonaj zad. 5 str. 18 oraz zad. 3 str. 21 – Podręcznik,
– poćwicz kształtne pisanie liczb uzupełniając zeszyt do kaligrafii str. 24;
3.Wykonaj pracę plastyczno – techniczną „Skaczące żabki” – teczka artysty str. 21

26.03.2020 r. – czwartek

Temat dnia : Kto nam pomaga ?
1.Obejrzyj ilustracje na str. 56 -57 Podręcznik.
– zapisz do zeszytu znane Ci numery alarmowe,
– wykonaj zadania na str. 46- 47 – ćwiczenia;
2.Wykonaj zadania wysłane na Messengera.
3.Rozwiąż zadania na str. 22 w Podręczniku do matematyki. Pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie.
4.Zadania dla chętnych :
Ćw. 1 i 2 str. 46 – Elementarz Odkrywców

27.03.2020 r. – piątek

Temat dnia : Bezpieczna i zdrowa droga rowerowa.
1.Oglądnij ilustracje na str. 50 – 51 – Elementarz Odkrywców. Zwróć uwagę na znaki drogowe oraz elementy wyposażenia roweru.
– wykonaj ćwiczenie na str. 50 – 51
2.Wykonaj zadania wysłane na Messengera i zapisz je w zeszycie – obliczenia w zakresie 16.
3.Wykonaj pracę plastyczno – techniczną „Rower” – teczka artysty str. 24–25 (na poniedziałek).
4.Zadania dla chętnych
Ćw. 3,4,5 str. 47 – Elementarz Odkrywców.
Codziennie trenuj czytania na dowolnych tekstach.

Drodzy Uczniowie! Pracujcie solidnie i starannie. Liczę na Was!

Język angielski

Rozdział 6 MY HOUSE zeszyt ćwiczeń, zadanie 2 str 44, zad 4 str 45 zad.5 i 6 str 46

Informatyka
Fabryka liter – poznajemy czcionki.
Odszukaj na klawiaturze klawisz CapsLocK.
Potrenuj użycie tego klawisza.

Zastosuj różne kroje i rozmiary czcionki w edytorze tekstu, zmień kolor liter.

Poćwicz pisanie na klawiaturze: https://agilefingers.com/pl/teksty/przykladowy-tekst

Klasa II
Realizuje materiał według wskazówek wychowawcy.

2 tydzień: 23 – 27 III

Plan pracy na 25. 03. 2020r.

1. Przeczytać wiersz w podręczniku do j. polskiego str.56 i wykonać zad. 1.
2. Potyczki ortograficzne w ćwiczeniach do języka polskiego str.64-65 oraz w książkach ,,Potyczki ortograficzne’’ str. 55-56
3. Matematyka ćwiczenia 1,3 str. 40 dla chętnych 2,4,5 str. 40
4. Technika ,,Pobudka jeża’’ teczka artysty str.45

Czwartek – 26.03.2020r.

Edukacja polonistyczna:
Przeczytajcie wiersz ,, Prima aprilis’’ str. 57 podręcznik, wyonajcie zad. 1 oraz kropkę ze str58. Chętni mogą przepisać wszystkie zwrotki. W ćwiczeniach str. 66 ćw. 1 i 3

Edukacja matematyczna:
Wykonajcie ćwiczenia od 1 do4 str. 41

Piątek – 27.03.2020r.
Edukacja polonistyczna:
Nauczcie się pięknie czytać wiersz,, Czemu, wróbelku?’’- podr. str. 59 W ćwiczeniach wykonajcie zadania 1,2,3. Dla chętnych zad 5 str.67.

Edukacja matematyczna:
Zaczynamy wykonywać działania na coraz większych liczbach!!!
Na początek zróbcie zad. 2,3 w zeszytach, a później wykonajcie ćwiczenia ze str. 42.

I macie wolne!!!! Do poniedziałku, ale nie od czytania.

Język angielski
Zeszyt ćwiczeń strona 40 i 41 w całości

Informatyka
Gramy czy programujemy?
Posłuchajcie i pooglądajcie:
https://vimeo.com/235701832

Poćwicz pisanie na klawiaturze: https://agilefingers.com/pl/teksty/przykladowy-tekst

Klasa III
Realizuje materiał według wskazówek wychowawcy.

2 tydzień: 23 – 27 III

Witam uczniów klasy 3 wraz z Rodzicami!

Środa – 25 marca 2020r.
Czas na krąg tematyczny: Pobudka.
Tem
at: W poszukiwaniu wiosny.
Język polski
Podr
ęcznik str. 51- czytanie wiersza.
Ćwiczenia str. 60-61
( bez ćwiczenia nr 5 – mogą chętni). Ćwiczenie nr 3- do oceny (zdjęcie pracy).
Matematyka
Podr
ęcznik strona 25 – zadanie nr 5, ćwiczenia strona 33 – ćw. 1-5 .
Do oceny będą tylko wybrane prace i zadania, a nie wszystko. Inne informacje na Messengerze.
Proszę rodziców o współpracę.

Czwartek – 26 marca 2020r.
   Temat: Wiosna w nas.
Język polski
Podręcznik str. 52-53 – przeczytać tekst, fragment proszę przeczytać na głos.
Ćw
iczenia str. 62-63 – ćw.1, 3, 4.
Matematyka
Podręcznik str. 26, zadanie 7, 8.
Ćw
iczenia str. 33.

Piątek – 27 marca 2020r.
   Temat: Po śladach wiosny.
Język polski
Podręcznik str.55-56 – czytanie.
Ćw
iczenia str. 64 – 65, ćw. 1, 2, 4, 5 – ćw. 2 do oceny – zdjęcie.
Matematyka
Podręcznik str. 27, ćw. str. 34.
Praca plastyczna:
Wiosenny krajobraz – teczka artysty str.41 – zdj
ęcie pracy do oceny.

Powodzenia! Dzieciaki! Smutno mi bez Was!

Język angielski
zeszyt ćwiczeń strony 43 i 44

2 tydzień: 23 – 27 III

Zadanie na 25.03
Nauczyć się dni tygodnia:
Poniedziałek- Monday /mandej/
Wtorek- Tuesday /tiusdej/
Środa- Wednesday /łensdej/
Czwartek- Thursday /fersdej/
Piątek- Friday /frajdej/
Sobota- Saturday /saterdej/
Niedziela- Sunday /sandej/
Dodatkowo do wykonania tygodniowa kartka z kalendarza. Kartka ma być podzielona na 7 części, w każdej części ma się znaleźć nazwa dnia tygodnia w języku angielskim oraz jakiś wybrany przez ucznia rysunek.
Gotowe prace proszę przesłać na mój adres meilowy : dziekanbeata95@gmail.com lub na messengera.
Pozdrawiam, Beata Dziekan.

Informatyka
Witajcie drodzy uczniowie, proszę, by Wasze prace projektowe dokończyć w domu, włożyć do teczki, by po powrocie do szkoły przynieść na lekcje do oceny.
Poćwiczcie pisanie na klawiaturze: https://agilefingers.com/pl/teksty/przykladowy-tekst

Klasa IV

Język polski
Realizuje materiał według wskazówek nauczyciela prowadzącego.

Matematyka
Opracować tematy: Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych – strona od 173 do178.
Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń z tych dwóch tematów.
Powtarzać cały dział „Ułamki zwykłe” i przygotowywać się do klasówki.
Ćwiczyć na poniżej podanych stronach.

Dodawanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
1.Ćwiczenia i zadania
2.Matzoo

2 tydzień: 23 – 27 III

Drodzy uczniowie,
Do tych wszystkich zadań i ćwiczeń, które realizowaliście do tej pory podaję plik PDF z zadaniami powtórzeniowymi.

Proszę o dalsze wykonywanie ćwiczeń. W razie pytań, proszę o kontakt na messenger :).

Historia

Poniedziałek, 16.03.2020 r.
Temat: Jan Zamoyski – druga osoba po królu.

Korzystając z podręcznika dokończ zdania. Przepisz je do zeszytu.

Jan Zamoyski po powrocie ze studiów objął stanowisko … .
Stefan Batory odniósł zwycięstwo nad Rosją w … wieku.
Zygmunt August był ostatnim królem Polski z dynastii … .
W 1580 r. Jan Zamoyski założył miasto … .
Jan Zamoyski był współtwórcą Akademii … .
W założonym przez siebie mieście utworzył w 1594 r. Akademię … .

2 tydzień: 23 – 27 III
Poniedziałek, 23.03.2020 r.

Temat: XVII wiek – stulecie wojen.
Zapoznaj się z tematem „XVII wiek – stulecie wojen” w podręczniku.
Wykonaj w zeszycie zadania (wydrukuj je lub przepisz)
1.Połącz postacie historyczne z odpowiednimi opisami. Jeden opis jest niepotrzebny.
Jan III Sobieski • • Mistrz wojny podjazdowej, dowodził wojskami polskimi podczas walk ze Szwedami w latach 1655–1600.
Augustyn Kordecki • • Władca Polski będący zdolnym dowódcą wojskowym.
Stefan Czarniecki • • Był królem Rzeczypospolitej w czasie potopu szwedzkiego.
Pełnił funkcję przełożonego klasztoru na Jasnej Górze.
2.Podkreśl jedno wyrażenie w każdym nawiasie, tak aby powstały zdania prawdziwe. Zdania wpisz do zeszytu.

W bitwie pod Kircholmem wojska polskie pokonały (Turków / Szwedów).

Na krótko przed śmiercią Stefan Czarniecki otrzymał tytuł (księcia / hetmana).

W 1683 roku Jan III Sobieski pokonał pod Wiedniem wojska (tureckie / austriackie).

3. Umieść obok wydarzeń odpowiadające im daty:
A bitwa pod Kircholmem – … rok
B odsiecz wiedeńska – … rok
C bitwa pod Chocimiem – … rok
D obrona Jasnej Góry przed Szwedami – … rok

4.Wymień pięć skutków wojen prowadzonych przez Polskę w XVII wieku.

Język angielski

Podręcznik strona 85 zadania: 5,6,8,9.. Zeszyt ćwiczeń strony 50, 51, 52,

Plastyka

Witajcie! Zadania z plastyki otrzymywać będziecie raz w tygodniu. Czas realizacji i sposób przesyłania zadań (np. zdjęcie swojej pracy) podam w najbliższym czasie.

24.03.2020r.
Wykonajcie pracę plastyczną pt.: „Wiosną świat budzi się do życia” w formacie A4 dowolną techniką.
Gotową pracę podpiszcie i schowajcie do teczki. (Zostanie oceniona).

Wychowanie fizyczne

Proszę w miarę możliwości i gdy będzie dobra pogoda przebywać na świeżym powietrzu jeździć na rowerze , można zapoznać się z przepisami gier zespołowych które są dostępne w internecie.

Przyroda 

Proszę czytać, utrwalać i powtarzać wszystkie tematy z całego rozdziału czwartego, łącznie z dwoma ostatnimi nowymi tematami do strony 112.
W zeszytach ćwiczeń proszę wykonać zadania w miarę możliwości do strony 72.
W ramach powtórzenia proszę wejść na stronę 
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3 – klasa 4- przyroda i przeanalizować dwie lekcje:
Lekcja 1. Składniki pogody i jak je mierzyć?
Lekcja 2. Opady

Technika
Czwartoklasiści!
Proszę o solidne przygotowywanie się do egzaminu na kartę rowerową.
Testy dostępne o-line:
https://brd.edu.pl/testy/testy.html

Informatyka
informatyka-kl-4 – otwórz załącznik i wykonaj zadania.

Klasa V

Język polski
Poniedziałek
Temat : O czym informują przysłówki?

1. Obejrzyj na kanale YouTube filmik „Lekcje języka polskiego, klasa 5, lekcja 1 – przysłówek.
2. Wykonaj w zeszycie zadanie zaproponowane przez prowadzącego: Napisz opowiadanie składające się z 8 zdań, w którym wykorzystasz 10 przysłówków. W tym opowiadaniu napisz o tym, co robiłeś/robiłaś wczoraj.
Napisane zadanie możesz mi przesłać przez Messenger.
3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad. 2. ze str. 67 i zad. 3. ze str. 68.
4. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
5. Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Wtorek
Temat: Pisownia nie z przysłówkami.

1. Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 169 – dotyczący pisowni nie z przysłówkami.
2. W zeszycie dopisz poprawnie nie do podanych przysłówków: bezpiecznie, wygodnie, najlepiej, sprawiedliwie, znośnie, zawsze, dzisiaj, zręcznie, starannie, dłużej, długo, szybciej, najładniej.
3. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
4. Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Środa
Temat: Przyimek – towarzysz rzeczownika.

1. Wykonaj w zeszycie zad. 1 B z podręcznika ze str. 183.
2. Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 184 – dotyczący przyimka.
3. Wykonaj w zeszycie zad. 2. z podręcznika ze str. 184.
4. Wykonaj w zeszycie zad. 5. z podręcznika ze str. 185 (zadanie dla chętnych).
5. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad.1. ze str. 72, zad. 2a ze str. 73.
6. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
7. Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Czwartek
Temat: Poznajemy wykrzyknik i partykułę.

1. Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 188 – dotyczący wykrzyknika.
2. Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 188 – dotyczący partykuły.
3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad.1. ze str. 74, zad. 2. ze str. 74
i zad. 3. ze str. 75.
4. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad. 4. i 5. ze str. 75 (zadania dla chętnych).
5. Nazwij części mowy w zdaniach. Napisz je nad każdym wyrazem według wzoru.

rzeczownik czasownik przymiotnik rzeczownik
np. Paulina pisze długi list.

Wiktor codziennie wysyła kolegom dwie ciekawe informacje.
Chyba przyjdę jutro do ciebie po zeszyt.
6. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
7. Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Piątek
Temat: Sprawdzamy nasze umiejętności.

1. Przeczytaj tekst w podręczniku ze str. 190-192 Kosmiczne wakacje.
2. Wykonaj w zeszycie zadania znajdujące się pod tekstem: zad. 1, 4, 5a, 6, 8, 9.
3. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
4. Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

2 tydzień: 23 – 27 III
Poniedziałek – 23. 03. 2020 r.
Temat : Wyrazy naśladujące dźwięki.

1.Przeczytaj Wykrzyknik ze str. 206. z podręcznika.
2. Wykonaj zad. 7. ze str. 206. z podręcznika – wyrazy dźwiękonaśladowcze wpisz do zeszytu.
3.Wykonaj zad. 8. ze str. 206. z podręcznika – wpisz do zeszytu.
4.Wykonaj zad. 9. ze str. 206. – wpisz do zeszytu (co najmniej 5 zdań).
5.Zadanie dla chętnych: zad. 10. ze str.206. z podręcznika.
6.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1. i 2. ze strony 76.
7.
https://epodreczniki.pl/a/wyrazy-dzwiekonasladowcze-w-poezji-i-prozie/Dg76FM8I1 wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,4 (nie zadania! Tylko ćwiczenia. Znajdują się w drugiej części lekcji.)
8.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
9.Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.
10.Codziennie możesz też wykonywać zadania tutaj: https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka

Wtorek i środa – 24. i 25. 03. 2020 r.

Temat: Pisownia wyrazów z „rz”, „ż”, „ch”, „h”.

1.Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 121 – naucz się zasad pisowni.
2.Przeczytaj historyjkę z zad.1. z podręcznika ze str. 221.
3.Wybierz 10 podkreślonych w zad. 1. wyrazów i uzasadnij ich pisownię według wzoru: osadzonych – „ch” na końcu wyrazu.
4.Przeczytaj Wykrzyknik w podręczniku – str. 222. – naucz się wyjątków.
5.Wykonaj w zeszycie zad. 4a z podręcznika ze str. 222.
6.Zadanie dla chętnych: zad. 4c z podręcznika ze str. 222.
7.Zadanie dla chętnych: zad. 5. z podręcznika ze str. 222.
8.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2,3,4,5,6 ze str. 85 – 87.
Poćwicz jeszcze tutaj:
https://epodreczniki.pl/a/porzadki-na-warzywnych-grzadkach/D1EDrZJM1 .
9.Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Czwartek – 26. 03. 2020 r.

Temat: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołyskę?

1.Wykonaj w zeszycie zad. 2. wstępne z podręcznika ze str. 236.
2.Przeczytaj utwór Agnieszki Osieckiej „Kołysanka dla Okruszka”.
3.Posłuchaj kołysanki: https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8 .
4.Wykonaj w zeszycie zad. 1. z podręcznika ze str. 236.
5.Przeczytaj Wykrzyknik ze str.237 z podręcznika.
6.Wykonaj w zeszycie zad. 5 a z podręcznika ze str. 237.
7.Zadanie dla chętnych: 5 b z podręcznika ze str. 237.
8.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1., 2. i 3. ze str. 93.
9.Używając słów piosenki (s. 236) zapisz możliwie prostymi słowami wypowiedź osoby mówiącej do dziecka.
10.I jeszcze taka zabawa: https://wordwall.net/play/902/870/629 .
11.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
12.Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza.

Piątek – 27. 03. 2020 r.

Temat: Komu i dlaczego – według starożytnych Greków – udało się sprowadzić nieszczęścia i śmierć na ludzi?

1.Wykonaj zadanie wstępne z podręcznika ze str. 274 – przypomnij sobie.
2.Przeczytaj uważnie tekst Wandy Markowskiej „Puszka Pandory”.
3.Wykonaj w zeszycie zad. 1. ze str. 276. z podręcznika.
4.Wykonaj zad. 3 a ze str. 276 z podręcznika – wypowiedź Zeusa wpisz do zeszytu.
5.Wykonaj w zeszycie zad. 5. ze str. 276. z podręcznika. Najpierw przepisz, co oznacza związek wyrazowy „puszka Pandory”, a potem ułóż zdanie z tym związkiem.
6.Zadanie dla chętnych: 6. z podręcznika ze str. 276.
7.Zakończenie ma być szczęśliwsze. Pandora otworzyła puszkę, czyli pojawiły się nieszczęścia. I co dalej? Może ważną rolę odegrała Nadzieja? Może ktoś inny pomógł? …
8.Tutaj dokładnie oglądnijcie obraz: https://epodreczniki.pl/a/puszka-pandory/D1GX2Q552 . Zadania do wykonania dla chętnych.
9.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 4-6 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).

10.Przeczytaj fragment lektury: L. M. Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza

Matematyka
Opracować tematy: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych – tematy od strony 159 do 168.
Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tych tematów strony: 74 – 86.
Powtarzać tematy dotyczące ułamków dziesiętnych i przygotowywać się do klasówki.
Ćwiczyć na poniżej podanych stronach.

1.Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne
2. Mnożenie ułamków dziesiętnych
3. Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne

 2 tydzień: 23 – 27 III

Drodzy uczniowie,

Podaję tematy do już realizowanych przez Was zadań w domu. Do tych wszystkich zadań i ćwiczeń, które wykonywaliście do tej pory dodaję plik PDF z zadaniami powtórzeniowymi.
Proszę o dalsze wykonywanie ćwiczeń. W razie pytań, proszę o kontakt na messenger :).

Poniedziałek 23.03.2020
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych.

Wtorek 24.03.2020
Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.

Środa 25.03.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości z ułamków dziesiętnych.

Piątek 27.03.2020
Temat: Test sprawdzający z ułamków dziesiętnych.

W wolnej chwili dla zabawy: domino-zestaw5-ost-3-pdfdomino-zestaw5-ost-1-pdf-pdf-jednostki

 Historia
Środa, 18.03.2020 r.
Temat: Zanim powstała Polska.

1. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku ze str. 160 – 163.
2. Wykonaj zadania w z zeszycie ćwiczeń: zad. 1,2,3,4 str. 88-89.
Zadanie 5 ze str. 89 – dla chętnych.

2 tydzień: 23 – 27 III

Środa i piątek – 25. i 27. 03. 2020 r.
Temat: Mieszki I i początki Polski.
1.Zapoznaj się z tekstem w podręczniku ze str. 165 – 168.
2.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad. 1,2,3,4,5,6 str. 90-91.
3.Jeśli chcesz, możesz poczytać i zrobić zadania tutaj: https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i—poczatki-panstwa-polskiego/DJM5znJqe

Język angielski

Podręcznik str 87, zadania 3,4,5,8, strona, str.88 zad.4. Zeszyt ćwiczeń str. 53, 54

Biologia
Opracować temat „Korzeń – organ podziemny rośliny” i zapis odpowiedzi na pytania znajdujące się pod tematem.
Przygotować ilustrowany przepis na zdrową potrawę, której głównym składnikiem są korzenie.

2 tydzień: 23 – 27 III

czwartek 26.03.2020
Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi.
1.Przepisz do zeszytu i uzupełnij tekst- powtórzenie wiadomości o korzeniach:
Do podstawowych funkcji korzeni  należy………………………………………………………………..i  
………………………………………………

W budowie korzeni wyróżniamy …………………….. strefy. Wszystkie korzenie danej rośliny tworzą system ……………………………………. Są dwa systemy korzeniowe:………………………………..i …………………………………………………….
2. Narysuj w zeszycie roślinę, może to być pomidor lub papryka i opisz jej budowę- podręcznik str. 102.
3. Napisz jakie funkcje pełni łodyga.
4. Odpowiedz pisemnie na pytanie 3 str. 105.

Geografia
Klasa V: https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3

2 tydzień: 23 – 27 III

Temat :Przez lądy i oceany.

Podręcznik str.86-90
1.Wypisz w zszycie nazwy kontynentów i oceanów od największego do najmniejszego i podaj ich powierzchnię.
2.Pokaż na mapie kontynenty i oceany .Oceń na której półkuli leżą.
3.Wykonaj ,,Nic trudnego!”str.90
4.Postaraj się wykonać ćwiczenia str.90
5.Dla chętnych:
https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/D1Bw5HYBX

Plastyka

Wykonajcie dowolną techniką pracę w formacie A4 przedstawiającą kompozycję statyczną lub dynamiczną.
Dla przypomnienia informacje dotyczące kompozycji znajdują się na stronie 52 i 53 w podręczniku lub zeszycie przedmiotowym(rysowaliśmy przykłady kompozycji na lekcji).
Wykonaną pracę zachowajcie w swoich teczkach. Zadania z plastyki otrzymywać będziecie raz w tygodniu.

Muzyka
1. Zapiszcie temat lekcji w zeszycie: „Śpiewajmy razem – chór”.
2. Przeczytajcie informacje z podręcznika ze str. 126 – 131. Zwróćcie uwagę na ilustracje.
3. Zapiszcie w zeszycie pod tematem lekcji:
Chór – to grupa złożona z dziesięciu lub więcej wokalistów.
4. Przesyłam nagranie piosenki „Chodź pomaluj mój świat”- zachęcam do śpiewania, tekst znajduje się w podręczniku na stronie 124 i 125.

Wychowanie fizyczne
Proszę w miarę możliwości i gdy będzie dobra pogoda przebywać na świeżym powietrzu jeździć na rowerze , można zapoznać się z przepisami gier zespołowych które są dostępne w internecie.

Technika 
Temat: Kompozyty – materiały przyszłości. (24.03.2020r.)
W zeszycie przedmiotowym pod tematem lekcji proszę przepisać zadanie 1 i 2 i uzupełnić w oparciu o test z podręcznika:
technika

Zadanie: Wykonaj SOWĘ z materiału najbardziej dla mnie przyjaznego. (str.44 – podręcznik)
Gotowe SOWY będę oceniać na lekcji audiowizualnej 7 kwietnia 2020r.

Informatyka
informatyka-kl-5 – otwórz załącznik i wykonaj działania

Klasa VI

Język polski
Realizuje materiał według wskazówek nauczyciela prowadzącego.

Matematyka

1 lekcja: Zadanie 1, 2, 3, 4 str. 166
2 lekcja: Zad. 5, 6, 7 str. 167
3 i 4 lekcja: Ćwiczenia na stronie www.matzoo.pl – Liczby dodatnie i ujemne: temat numer 1 i 2 (30 min ćwiczeń na każdy numer/każdego dnia)

5 lekcja: Samodzielne opracowanie tematu: Dodawanie i odejmowanie str. 168 (podęcznik)
Rozwiązanie zadań: 2, 3 str. 170
6 lekcja: Zad. 1, 2, 3 str. 175 + zadania w zeszycie ćwiczeń

Historia
Wtorek: 17.03.2020 r.
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.

1. Korzystając z wiadomości w podręczniku ze str. 152 – 156 wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad. 1,2,3,4,5,6 ze str. 78-80.
Zadanie 7 ze str. 80 – dla chętnych.

2 tydzień: 23 – 27 III
Wtorek i piątek, 24. i 27. 03. 2020 r.
Temat: Pierwszy rozbiór Polski.
1.Zapoznaj się z tekstem w podręczniku ze str. 158 – 162.
2.Wykonaj zadania w z zeszycie ćwiczeń:1,2,3,4 str. 81-82.
Zadanie 5 ze str. 82 – dla chętnych.
3.Jeśli chcesz, możesz poczytać i zrobić zadania tutaj: https://epodreczniki.pl/a/upadek-rzeczypospolitej-obojga-narodow/DbVINcjox
Rozdziały: Wprowadzenie (+ ćwiczenie 1.), Sąsiedzi Rzeczypospolitej w VIII wieku, Pierwszy rozbiór Polski 1772 roku (+ ćwiczenie 2.) i Sejm rozbiorowy ( + ćwiczenie 3.)

Język angielski

Podręcznik str 90, zad: 1,2,3,4,5. zeszyt ćwiczeń : str 56, 57, 58.

Biologia
Opracować temat „Płazy”.

Geografia
Klasa VI: https://epodreczniki.pl/b/co-to-jest-wulkan-i-jak-jest-zbudowany/P1HNh6ZG9

2 Tydzień: 23 – 37 III

Temat: Przemysł i usługi we Francji

Podręcznik str.106-113
Przeczytaj ” Kraj w pigułce” str.106 Popracuj z mapą !
1.Na podstawie treści z podręcznika napisz w zeszycie- ,,Czym zajmuje się przemysł a co mają na celu usługi?”
2.Wypisz gałęzie przemysłu Francji oraz znane marki samochodowe, samoloty, helikoptery, firma kosmetyczna, firma produkująca opony.
3.Co to są technopolie? Na podstawie mapy str.109 wypisz 5 miejscowości w których znajdują się technopolie.
4.Które usługi mają największe znaczenie we Francji? Podaj przykłady.
5.Z czego słynie Francja?(10 przykładów)
6.Postaraj się znać odpowiedzi na te pytania na następną lekcje.

Muzyka
1. Zapiszcie temat lekcji w zeszycie: „Powietrzna muzyka”.
2. Przeczytajcie informacje znajdujące się w podręczniku na str. 139-141. Zwróćcie uwagę na instrumenty dęte wchodzące w skład orkiestry (ilustracja str.139).
3. Powtórzcie z ostatniej lekcji podział instrumentów dętych.
4. Jeśli macie możliwość posłuchajcie piosenki (korzystając z aplikacji youtube):
„Halina Kunicka – Orkiestry dęte”
Tekst piosenki znajduje się w podręczniku na stronie 136 i 137. Zachęcam do śpiewania! Ponadto na stronie 138 znajduje się układ ruchowy
Powodzenia!

Plastyka
Witajcie! Zadania z plastyki otrzymywać będziecie raz w tygodniu. Sposób przesyłania zadań (np. zdjęcie swojej pracy) podam w najbliższym czasie.
1.Zapiszcie temat lekcji w zeszycie: „Rzeźba jako dziedzina sztuki”.
2.Zapoznajcie się z ilustracjami znajdującymi się w podręczniku na str. 72 – 81, przeczytajcie informacje, a następnie pod tematem lekcji zapisz w zeszycie:
Rzeźba jest dziedziną sztuk plastycznych, w której dzieła są formami trójwymiarowymi, obiektami przestrzeni
.

Wychowanie fizyczne
Proszę w miarę możliwości i gdy będzie dobra pogoda przebywać na świeżym powietrzu jeździć na rowerze , można zapoznać się z przepisami gier zespołowych które są dostępne w internecie.

Technika 
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.
W zeszycie przedmiotowym proszę wykonać ćwiczenie 2 str. 49, ćwiczenie 3, 4, 5 strona 50.
Do wykonania ćwiczeń pomocne będą również wiadomości z poniższych stron:
http://www.instsani.pl/61/zasady-wymiarowania-rysunkow-technicznych
http://teresin.hekko.pl/Technik/rys_tech/wymiar.html

Informatyka 
informatyka-kl-6 – 
otwórz załącznik i wykonaj zadania

Klasa VII

Język polski
Poniedziałek
Temat: Doskonalimy pisanie rozprawki.

1. Czy życie ucznia klasy 7 jest trudne? Napisz rozprawkę, w której wyrazisz swoje zdanie i udowodnisz je. Odwołaj się do własnego życia i obserwacji. Twoja praca powinna liczyć 200 słów.
(Pisz wg zasad poznanych na lekcji)

2. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
3. Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Wtorek
Temat: Sprawdzamy nasze umiejętności.

1. Przeczytaj tekst Tato z podręcznika ze str. 204-205.
2. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika: zad.1. ze str. 206, zad. 2. ze str. 206, zad. 3. ze str. 206, zad.4. ze str. 206.
Zad. 5. ze str. 206 – dla chętnych.
3. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
4. Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Środa
Temat: Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.

1. Przeczytaj informacje o częściach mowy ze str. 125 w podręczniku (cała strona).
2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zad. 2. ze str. 75, zad. 3. ze str. 75, zad. 4. ze str. 75, zad. 5. ze str. 76, zad. 6. ze str. 76.
3. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
4. Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Czwartek
Temat: Budowa zdania pojedynczego. Powtórzenie.

1. Przeczytaj wiadomości z ramki w podręczniku ze str. 226.
2. Przerysuj do zeszytu Przykładowy wykres zdania ze str. 226 z podręcznika.
3. Wykonaj w zeszycie wykresy zdań. Nazwij części zdania i w odpowiednich miejscach zapisz pytania.
Wieczorem młodzi harcerze rozpalili na polanie ognisko.
Stado dzikich kóz wyjrzało lękliwie na polankę.
Moja kuzynka spoglądała na wspaniałą budowlę zamku.
4. Wykonaj zadanie w zeszycie ćwiczeń: zad. 8. ze str. 83.
5. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
6. Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Piątek
Temat: Charakterystyka osoby mówiącej w wierszu Wisławy Szymborskiej
Możliwości.

1. Przeczytaj wiersz Wisławy Szymborskiej Możliwości z podręcznika ze str. 237-238.
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1b z podręcznika ze str. 238 (zapisz w zeszycie po 2 przykłady do każdego).
3. Przeczytaj w ramce informacje dotyczące anafory z podręcznika ze str. 238.
4. Wykonaj w zeszycie zad. 4. ze str. 238 (napisz w zeszycie co najmniej 12 wersów).
5. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
6. Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

2 tydzień: 23 – 27 III
Poniedziałek – 23. 03. 2020 r.
Temat: Pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy.

1.Przeczytaj Wykrzyknik ze str. 244 z podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DmlBiQ1gK
Wykonać ćwiczenia 1, 6, 7, 8.
2.Wykonaj w zeszycie zad. 1a z podręcznika ze str. 245.
3.Wpisz do zeszytu zdania zapisane w dymku z zad. 1b z podręcznika ze str. 245.
4.Wykonaj w zeszycie zad. 3a wg wzoru: doskonały – nie doskonalszy – nie najdoskonalszy.
5.Wykonaj w zeszycie zad. 4. ze str. 245. z podręcznika.
6.Wykonaj w zeszycie zad. 6. ze str. 245. z podręcznika.
7.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1., 2., 4., 5. ze str. 86-87.
8.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je.
9.Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
10.Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

11.O godzinie 13.00 obejrzyj film „Latarnik” na TVP Kultura. Przypominam, że „Latarnik” H. Sienkiewicza jest Twoją lekturą obowiązkową!

Wtorek – 24. 03. 2020 r.

Temat: Co to jest homonim?

1.Przeczytaj Wykrzyknik z podręcznika ze str. 247.
2.Wykonaj w zeszycie zad. 3. z podręcznika ze str. 247. W razie trudności skorzystaj ze słownika języka polskiego.
3.Wykonaj w zeszycie zadanie 5. ze str. 247. z podręcznika.
4.Zadanie dla chętnych: zad. 7. ze str. 247. z podręcznika.
5.Wykonaj w zeszycie zad. 8. ze str. 247.
6.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je.
7.Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
8.Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Środa – 25. 03. 2020 r.

Temat: Czy reklama może ograniczać wolność? – felieton Krzysztofa Zanussiego.

1.Przeczytaj tekst Krzysztofa Zanussiego „Reklama przedawkowana”.
2.Wykonaj w zeszycie zad. 1. i 3. ze str. 249. z podręcznika.
3.Wykonaj w zeszycie zad. 7. i 8. ze str. 250. z podręcznika.
4.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je.
5.Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
6.Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Czwartek – 27. 03. 2020 r.

Temat: Niecodzienna lekcja języka angielskiego z profesorem Keatingiem.

1.Przeczytaj tekst „Lekcja na dziedzińcu” z podręcznika ze str. 239.
2.Przepisz do zeszytu, z przypisów do tekstu, pojęcie „konformizm” i jego znaczenie.
3.Wykonaj w zeszycie zad. 1b ze str. 241. z podręcznika.
4.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je.
5.Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
6.Przeczytaj fragment lektury: Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec.

Piątek – 28. 03. 2020 r.

Temat: Oglądanie filmu „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” w reż. Petera Weira.

1.Obejrzyj uważnie film „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” (1989) w reż. Petera Weira.

Matematyka

lekcja 1: Zad. 6 str. 188 oraz „Sprawdź czy umiesz” str. 188
lekcja 2: Rozwiązać test.
lekcja 3: W ramach ćwiczeń rozwiązać próbny test ósmoklasisty (zadania, które dotyczą przerobionego dotychczas materiału):
 link 1 link 3
lekcja 4: W ramach ćwiczeń rozwiązać próbny test ósmoklasisty (zadania, które dotyczą przerobionego dotychczas materiału):
link 2,
lekcja 5: W ramach ćwiczeń rozwiązać próbny test ósmoklasisty (zadania, które dotyczą przerobionego dotychczas materiału):
link 3
lekcja 6: Samodzielne opracowanie tematu: Liczby spełniające równania (podręcznik) STR. 190
Rozwiązać zad. 1, 2 str 190 oraz „Sprawdź czy umiesz” str 191.

Język angielski

Podręcznik str.73 zad 5, str.74 zad 5 i 6 zeszyt ćwiczeń str 68, 69, 70 (z wyjątkiem zadań z listeningu)

Biologia
Dział VII – Budowa i działanie układu wydalniczego.
Odpowiedzi pisemne ze strony 156,160

2 tydzień: 23 – 27 III

piątek 27.03. 2020r.
Temat: Podsumowanie wiadomości o układzie wydalniczym.
1. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 161, a następnie wykonaj w zeszycie zadania ,,Wiesz czy nie wiesz’’( uczciwie!!!)
2. Na podstawie tekstu w podręczniku str. 160, wyjaśnij o czym świadczą wyniki badania moczu?
– Duża liczba leukocytów
– Obecność glukozy( cukru )
– Białka w moczu
– Obecność bakterii
– Duża liczba czerwonych ciałek krwi( erytrocytów)
Dla chętnych
– Bilirubina
– Ciała ketonowe
– Urobilinogen

Geografia
Klasa VII: https://epodreczniki.pl/b/wspolrzedne-geograficzne/P2DAcpAyV

2 tydzień: 23 – 27 III

Temat: Rodzaje usług-podsumowanie.

1.Wykonaj w zeszycie -sprawdź się!
2.Naucz się ! str.161

Temat: Rodzaje usług .Transport i łączność-praca pisemna.

Na podstawie dostępnych źródeł napisz pracę na jeden wybrany temat :
1.Scharakteryzuj dowolny obiekt w Polsce wpisany na ,,Listę UNESCO”
2. Oceń jakie znaczenie mają usługi w życiu każdego z nas.

Fizyka
Uczniowie klas 7 nie zapominajcie o fizyce. Zgodnie z planem lekcji będę zamieszczał nowe informacje. Poniżej podaję linki udostępnionych folderów:

Język niemiecki
1.Proszę opisać swoją przyjaciółkę lub przyjaciela zeszyt ćwiczeń str. 39 zad. 8 (12 zdań) oraz zwierzę domowe- zeszyt ćwiczeń str. 43 ćw. 4
2. Powtórzyć liczebniki do 100.
3. Powtórzyć i utrwalić słownictwo zeszyt ćwiczeń str. 46 oraz podręcznik str. 44
4.Powtórzyć gramatykę podręcznik str. 43, a szczególnie nieregularną odmianę czasownika.

Chemia

Drodzy uczniowie.

Zachęcam Was do samodzielnej pracy w domu.
Będę starał się zamieszczać tematy do zrealizowania dla Was na poszczególne dni według planu lekcji.
Życzę wszystkim owocnej pracy oraz dużo zdrowia dla Was i Waszych Rodzin!

16 marzec
Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 137-138,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa stałości składu str. 138,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 138-141,
4) Spróbujcie rozwiązać 4 zadania w zeszycie str. 141.

19 marzec

Temat: Prawo zachowania masy.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 148,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa zachowania masy str. 149,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 149-150,
4) Spróbujcie rozwiązać 5 zadań w zeszycie str. 150.

Plastyka
Witajcie! Zadania z plastyki otrzymywać będziecie raz w tygodniu. Czas realizacji i sposób przesyłania zadania (np. zdjęcie swojej pracy) podam w najbliższym czasie.
Wykonajcie pracę pt.: „Las” w wybranej technice plastycznej w formacie A4 inspirowaną twórczością artystów współczesnych.
Aby przypomnieć sobie twórczość artystów współczesnych polecam skorzystać z ilustracji znajdujących się w podręczniku str. 7, 13, 15, 65.
Wykonaną pracę podpiszcie i schowajcie do teczki.

Muzyka
1. Zapiszcie temat lekcji w zeszycie: „Balet i taniec współczesny”
2. Przeczytajcie informacje znajdujące się w podręczniku na str. 123-127
3. Pod tematem lekcji zapiszcie:
Balet – widowisko sceniczne, powstałe w XVII wieku, łączy w sobie taniec, elementy spektaklu teatralnego , kostiumy, scenografię oraz muzykę.
4. Wypiszcie kompozytorów baletowych z tabelki ze str. 124 w podręczniku.
5. Posłuchajcie nagrań, które Wam przesłałam są to najpiękniejsze melodie baletowe.

 

Wychowanie fizyczne
Proszę w miarę możliwości i gdy będzie dobra pogoda przebywać na świeżym powietrzu jeździć na rowerze , można zapoznać się z przepisami gier zespołowych które są dostępne w internecie.

Informatyka
informatyka-kl-7 – otwórz załącznik i wykonaj zadania

Klasa VIII

Język polski
1. Centralna Komisja Edukacyjna przygotowała dla Was pakiet materiałów. Codziennie o godzinie 9:00 nowe zadania z języka polskiego, a o godzinie 15:00 – rozwiązania. Zapraszam na stronę www.cke.gov.pl
2. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).
3. Codziennie czytaj po jednym akcie dramatu Juliusza Słowackiego Balladyna. Jeśli będziesz codziennie czytać – w piątek skończysz

2 tydzień: 23 – 27 III
Poniedziałek – 23. 03. 2020 r.

Kochani ósmoklasiści!

Lektura „Balladyna” przeczytana! Wspaniale! Wasza samodyscyplina zasługuje na pochwałę. Niech inni uczniowie biorą z Was przykład!

W ramach omówienia proszę obejrzeć filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=S-W4cJVj2J4

Może uda nam się jeszcze porozmawiać w szkole na temat Balladyny i jej czynów.

Tymczasem codziennie wykonujcie zadania, które dla Was przygotowałam. Oczywiście w dalszym ciągu zaglądajcie na stronę CKE i rozwiązujcie zadania przygotowane dla Was.

W ramach powtórki zagraj w grę „Uwolnij Rudego”: https://niepodlegla.men.gov.pl/#/

I przejrzyj jeszcze tę stronę: https://sites.google.com/sp8chelm.pl/lekturownik/strona-g%C5%82%C3%B3wna/kamienie-na-szaniec

I jeszcze zagraj w taką grę: https://view.genial.ly/5e70db9c35030a0fcb042ce5/game-syzyfowe-prace?fbclid=IwAR0sh4sgCl7bMR24ekJUwmzeArqGPXj_76fqn1NdbggSRFvWa9z_1tmjU0Y

I taką: https://wordwall.net/pl/resource/446980/polski/dopasuj-gatunki-do-epiki

Wtorek – 24. 03. 2020 r.

Temat: Obraz zrujnowanej Warszawy widziany oczyma reportera. „Ziele na kraterze” Melchiora Wańkowicza.

1.Obejrzyj film „Miasto ruin” na kanale YouTube (Ci, którzy w tamtym roku byli na wycieczce w Warszawie, znają ten film z Muzeum Powstania Warszawskiego).
2.Przeczytaj tekst M. Wańkowicza „Ziele na kraterze” – podręcznik str. 227 – 232. (Przypominam, że jest to Twoja lektura obowiązkowa!)
3.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).

Środa – 25. 03. 2020 r.

Temat: Redagujemy opis przeżyć wewnętrznych.

1.Napisz fragment opisu przeżyć wewnętrznych bohaterki podczas marszu przez zrujnowaną Warszawę (co najmniej 100 słów).
2. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).

Czwartek – 25. 03. 2020 r.

Temat: Apel o pokój na świecie tematem dzieł współczesnych artystów.

1.Wykonaj zad. 1. z podręcznika ze str. 242.
2.
Wykonaj zad. 3. z podręcznika ze str. 242 (+ przeczytać Wykrzyknik „Perswazja”).
3.Wykonaj zad. 6. z podręcznika ze str. 242 (napisz w zeszycie, co najmniej 100 słów).
4.Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).

Piątek – 26. 03. 2020 r.

Temat: Przygotowujemy się do egzaminu – praca z tekstem.

1.Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 161-162.
2.Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika ze stron 162 – 163: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 9.
3. Wejdź na stronę www.dyktanda.online . Wybierz jedno dyktando dla klas 7-8 i uzupełnij je. Napisz w zeszycie tytuł dyktanda i swój wynik (liczba odpowiedzi poprawnych i błędnych).

Matematyka
Proszę o rozwiązywanie testów ósmoklasisty, które opracowała CKE. Testy przygotowane są z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego. Znajdują się w poniższym linku:
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Dodatkowe zestawy zadań dostępne na stronach OKE: np. link 1link 2link 3

Język angielski
Podręcznik strony 77,78,79 (z wyjątkiem zadań z listeningu)

Biologia
Opracować temat 3 i pisemnie w zeszycie zapis odpowiedzi na pytania strona 96.

Geografia
Klasa VIII: https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG

2 tydzień: 23 – 27 III

Temat: Stany Zjednoczone -potęga gospodarcza świata.

Podręcznik str.140-147
Przeczytaj “Kraj w pigułce”str.140 Popracuj z mapą !

1.Napisz w zeszycie – ,,Co to jest produkt krajowy brutto?
2.Wypisz cechy gospodarki USA ( rolnictwo i przemysł i usługi – 8 cech)
3.Napisz- Co to jest Dolina Krzemowa ? Co wpłynęło na jej rozwój? Jakie firmy się tam znajdują?
4.Wypisz ciekawostki z USA (minimum 5)
5.Postaraj się znać odpowiedzi na następną lekcje.

Fizyka
Uczniowie klas 8 nie zapominajcie o fizyce. Zgodnie z planem lekcji będę zamieszczał nowe informacje. Poniżej podaję linki udostępnionych folderów:

Chemia
Drodzy uczniowie.
Zachęcam Was do samodzielnej pracy w domu.
Będę starał się zamieszczać tematy do zrealizowania dla Was na poszczególne dni według planu lekcji.
Życzę wszystkim owocnej pracy oraz dużo zdrowia dla Was i Waszych Rodzin!

16 marzec
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 138-141,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest grupa alkilowa str. 138,
3) Napiszcie w zeszycie wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy 10 pierwszych alkoholi jednowodorotlenowych,
4) Zapiszcie wzór ogólny alkoholi jednowodorotlenowych.

19 marzec
Temat: Metanol i etanol.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 142-149,
2) Przepiszcie do zeszytu właściwości etanolu i metanolu,
3) Przepiszcie do zeszytu zastosowania etanolu i metanolu,
4) Napiszcie w zeszycie na czym polega zjawisko fermentacji alkoholowej str. 143 ,
5) Napiszcie w jaki sposób wykryć obecność alkoholu str. 146.

Język niemiecki
1. Nauczyć się słownictwa z podręcznika str. 44 oraz z zeszyt ćwiczeń str. 46 2. Powtórzyć tryb rozkazujący. 3. W zeszytach ćwiczeń zrobić zadania od strony 34 do 42.

Wychowanie fizyczne
Proszę w miarę możliwości i gdy będzie dobra pogoda przebywać na świeżym powietrzu jeździć na rowerze , można zapoznać się z przepisami gier zespołowych które są dostępne w internecie.

Informatyka
informatyka-kl-8 – otwórz załącznik i wykonaj zadania

Logopedia p. Hubert Bajor – logopedia

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – prowadzone przez p. Iwonę Majka będą organizowane przez messenger według ustalonego planu. Wszelkie zapytania kierować na messenger.

Pedagog szkolny – p.Barbara Rustowicz- Mietelska – godziny-zajec-pedagoga-szkolnego

Bez kategorii