img_20190606_120614731_hdr

Wycieczka do Trójmiasta

Dzięki udziałowi w konkursie Teenagers in Action” 10 uczniów z klasy ósmej otrzymało dofinansowanie wycieczki edukacyjnej (w kwocie 500 zł na uczestnika) do jednego wybranego miasta w Polsce. My wybraliśmy Trójmiasto. Miejsce to znajduje się od nas aż 650 km. Wycieczka trwała 4 dni- od 4 do 7 czerwca 2019 r. Uczniowie poznali największe atrakcje turystyczne Gdańska, Gdyni i Sopotu.

4 czerwca o 6:52 z dworca kolejowego w Tarnowie wyruszyliśmy pociągiem „Pendolino” do Sopotu. Podróż trwała ponad 6 godzin, ale była ona bardzo przyjemna. Większość uczniów po raz pierwszy miało okazję jechać pociągiem.

Dzień pierwszy zaplanowany został w Sopocie. Miasto przywitało nas słoneczną pogodą. Po zakwaterowaniu w Hostelu Sopotiera wyruszyliśmy w stronę morza. Po spacerze plażą weszliśmy na Sopockie Molo, gdzie podziwialiśmy piękne widoki. Kolejnymi punktami wycieczki był: Spacer po „Monciaku”, Krzywy Domek, zwiedzanie Opery Leśnej oraz spacer blisko Grand Hotelu przez Park Północny.

Drugiego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Gdańska. W American Corner braliśmy udział w wykładzie na temat kultury USA,a następnie uczniowie mieli okazję rozwiązać Quiz na temat Stanów Zjednoczonych. Odbył się również pokaz drukowania drukarką 3D. Po zjedzeniu obiadu przeszliśmy pod Fontannę Neptuna. Na miejscu czekała już pani przewodnik, która oprowadziła nas po Muzeum Morskim – oddział Żuraw, a następnie zobaczyliśmy: Bramę Wyżynną, Drogę Królewską, Długi Targ, kościół NMP oraz miejsce spoczynku poprzedniego Prezydenta Gdańska.

Po powrocie do Sopotu wieczór spędziliśmy na plaży kąpiąc się i budując zamki z piasku.

Dzień trzeci zaplanowany został w Gdyni. Zwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie. Spacerowaliśmy po porcie. Podziwialiśmy statki Dar Pomorza oraz Błyskawica. Po zjedzeniu pysznych gofrów i zakupie pamiątek znów wyruszyliśmy na plażę.

W ostatnim dniu zwiedziliśmy Latarnię Morską w Sopocie skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Po zakupie bursztynów na straganach z pamiątkami i ostatnim spacerze po plaży udaliśmy się na obiad, a następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Młodzi turyści powrócili do domów pełni wrażeń, zrelaksowani, wypoczęci, z mnóstwem zdjęć oraz bagażem wspomnień. Dla większości uczniów była to ich pierwsza wizyta nad polskim morzem.

The gallery was not found!