messenger_creation_cdffd815-5da4-4f6e-a6d2-ebcf0d41f33d

Wycieczka do Sandomierza

„Mały Rzym” – tak nazywany bywa Sandomierz ze względu na swoje położenie na siedmiu wzgórzach. Dnia 28 maja 2024 r. klasy 0-IV miały okazję poznać to pełne uroku miasto.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejścia lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi. Kolejnym etapem wycieczki była wizyta w Zbrojowni Rycerskiej, w której średniowieczny rycerz opowiedział nam pasjonującą historię miasta gdzie uczniowie zostali zapoznani z dawnym rycerskim fachem i uzbrojeniem.

Następnie spacerowaliśmy obok Kościoła Św. Jakuba – jednego z najstarszych obiektów ceglanych w Polsce. Podziwialiśmy lipy, które według legendy św. Jacek posadził do góry korzeniami…

Potem zeszliśmy do podziemi miasta. Spacerując ciemnymi korytarzami tworzącymi blisko półkilometrową Podziemną Trasę Turystyczną, wysłuchaliśmy ciekawych historii dotyczących Sandomierza.

Odbyliśmy spacer po Rynku, podziwiając zabytkowe kamieniczki, Ratusz i Bramę Opatowską. Oglądaliśmy też kotwicę z sięgającym nieba, pionowym łańcuchem…

Na pamiątkę pobytu w Sandomierzu każdy uczeń mógł wybić sobie własnoręcznie monetę – „talarka”.

Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na obiad oraz chwilę relaksu na sandomierskim Rynku.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu.