************************************
************************************
************************************
************************************
Depresja wśród dzieci i młodzierzy
************************************
************************************
JAK ROZMAWIAĆ Z DZIEĆMI O SZKODLIWOŚCI ENERGETYKÓW
************************************
PODSUMOWANIE TYGODNIA POZYTYWNYCH EMOCJI
W dniach 20.02-24.02.2023 w naszej szkole odbył się Tydzień Pozytywnych Emocji. Celem projektu było uświadomienie uczniów czym są emocje , jak sobie z nimi radzić, a przede wszystkim -wywołanie na twarzach uczniów jak najwięcej uśmiechów!! 🙂
W poniedziałek już od godzin porannych muzyka umilała uczniom przerwy międzylekcyjne. Tańcom i muzyce nie było końca, pojawiła się szczególnie lubiana „belgijka” ale też coś dla młodszych uczniów, np. „Boogie Woogie”.
Kolejnego dnia uczniowie mieli okazję zagłębić się w lektury na dobry humor, środa była dniem zdobywania wiedzy o emocjach. Najważniejszy wniosek z tego dnia?
Wszystkie emocje są potrzebne, nie ma „złych” i „dobrych” emocji. Jeżeli czujesz radość, smutek, strach, złość, wstyd i obrzydzenie- to znaczy, że jesteś człowiekiem!
Przy okazji wszystkie klasy utworzyły memy, w kategorii wiekowej „0”, I-III zwycięzcami najzabawniejszego mema okazała się klasa III, natomiast w klasach IV- VIII wygrała klasa VI a klasa V otrzymała wyróżnienie.
W czwartek odbył się seans kinowy z filmem „Za duży na bajki”.
W piątek uczniowie mieli niezwykle kreatywne i zabawne fryzury, przy tym mogli wykonać zdjęcia w wesołej fotobudce szkolnej.
Dodatkowo powstało drzewko miłych słów, wszyscy uczniowie przez cały tydzień mieli możliwość napisać coś miłego, atrakcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem.
Zachęcamy do obejrzenia filmiku- relacji z minionego tygodnia. Członkowie SU- Filip i Kuba zadali pytania uczniom ( i nie tylko!) czym są dla nich emocje.
Zapraszamy 🙂
************************************
************************************
************************************
Drogie Dzieci!
Niech ten wolny czas dostarczy Wam niezapomnianych wrażeń. Odpoczywajcie i cieszcie się swobodą po trudach ciężkiej pracy. Mamy nadzieję, że wrócicie zadowoleni, uśmiechnięci, wypoczęci, z nową energią do pracy w drugim semestrze.
Życzymy wszystkim szczęśliwych i bezpiecznych ferii zimowych !
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
Pamiętajmy, aby nie lekceważyć objawów i być czujnym!
Warto obejrzeć: ”ZNIKAJĄCE DZIECI’,NASTOLETNIA DEPRESJA”- Wersow, Roxi Węgiel, Dereszowska, Reżyser Życia
************************************
Drodzy Rodzice!
Oto kilka porad, jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci Waszych pociech.
************************************
************************************
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!
************************************
************************************
21 listopada – Międzynarodowy Dzień Życzliwości
************************************
Pedagog szkolny – Aleksandra Miotła
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
************************************
ZDROWY STYL ŻYCIA – Prezentacja
😀
************************************
“Drodzy Ósmoklasiści, powodzenia na egzaminach!”
******************************************
******************************************
******************************************
Dzień dziecka – dla rodziców
Szanowni Państwo, nie zapomnijcie o tych wyjątkowych prezentach dla swoich pociech:
******************************************
1 czerwca
DZIEŃ DZIECKA
Drodzy Uczniowie, z okazji Waszego święta składam Wam najserdeczniejsze życzenia: niech uśmiech nigdy nie znika z Waszych twarzy, a marzenia niech się spełniają!
W tym ważnym dniu chciałabym także przypomnieć, jakie prawa Wam przysługują. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją: https://view.genial.ly/5ed28cc5bc3fa411df14e418/interactive-image-prawa-dziecka
Wasz Pedagog Szkolny
******************************************
31 maja
ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA
Zachęcam uczniów klas 6-8 do wzięcia udziału w szkolnym konkursie profilaktycznym „Papierosom mówię: NIE!”. Szczegóły na stronie głównej.
******************************************
DZIECKO W SIECI
Zdalne nauczanie wymaga od naszych dzieci częstszego i dłuższego korzystania z Internetu. Sieć stanowi cenne źródło informacji, jest też doskonałym medium między uczniami a nauczycielami. Niestety, obecność w wirtualnej rzeczywistości może nieść za sobą poważne zagrożenia.
Mianem cyberprzemocy określa się przemoc stosowaną przy wykorzystaniu Internetu i środków komunikacji elektronicznej, m. in. telefonów komórkowych. Do przejawów cyberprzemocy zaliczamy:
a) Flaming (agresywna wymiana słów) – polega na wielokrotnym rozsyłaniu obraźliwych i okrutnych informacji, dręczeniu, nękaniu, grożeniu, zastraszaniu, szantażowaniu poprzez wysyłanie wulgarnych treści pomiędzy uczestnikami kanałów komunikacji internetowej, które mają z reguły charakter publiczny (m.in. pokoje czatowe, grupy dyskusyjne) oraz za pomocą sms-ów, mms-ów.
b) Denigration (poniżenie) – oznacza wulgarne zaczepki za pomocą komunikatorów sieciowych, na czatach, blogach, forach dyskusyjnych, dopisywanie i przesyłanie obraźliwych komentarzy i informacji zawierających dosadne i wulgarne określenia odnoszące się do wyglądu, zachowań, pochodzenia, które mają ośmieszyć, poniżyć osobę, co w efekcie prowadzi do kłótni na czacie, grupie dyskusyjnej, czy komunikatorze.
c) Exclusion/ostracism (wykluczenie, ostracyzm) —odnosi się do zamieszczania na specjalnie tworzonych stronach internetowych lub przesyłania innym osobom odpowiednio zmontowanych i kompromitujących ofiarę treści w formie tekstów, zdjęć, filmików, które mają na celu podważenie i zniszczenie reputacji osoby dręczonej, utrudnienie jej relacji z innymi osobami, a w efekcie jej wykluczenie w społeczności cyberprzestrzeni. Wykluczenie osoby poniżanej najczęściej dokonuje się poprzez usunięcie z listy osób znajomych na portalach społecznościowych lub zmianę hasła/loginu dla skrzynki e-mailowej, z której korzysta konkretna grupa użytkowników. Drastyczną i najbardziej niebezpieczną formą ostracyzmu, która wielokrotnie doprowadziła ofiary cybernękania do prób samobójczych, a nawet samobójstwa, jest nagrywanie ofiary w sytuacji, gdy doświadcza ona przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej lub jest w położeniu dla niej trudnym i krępującym, a następnie zamieszczenie takiego filmu w sieci.
d) Impersonation (kradzież tożsamości) – to włamania na konta pocztowe i konta komunikatorów poprzez dostęp do hasła oraz kradzież tożsamości i podawanie się za ofiarę cybernękania, w celu jej ośmieszenia poprzez przesyłanie w jej imieniu różnych informacji.
e) Outing (upublicznianie tajemnic) – oznacza podstępne wyłudzanie, publikowanie, rozsyłanie i zamieszczanie w sieci lub w telefonach komórkowych ośmieszających materiałów, informacji z życia prywatnego, zdjęć, filmów kręconych i upowszechnianych wbrew woli ofiary, jak też tworzenie kompromitujących stron internetowych.
f) Cyberstalking (śledzenie) – polega na elektronicznym śledzeniu osoby w sieci i przesyłaniu jej wielu niechcianych komunikatów i informacji.
g) Harassment (prześladowanie) – dotyczy zastraszania ofiary poprzez regularne, wielokrotne przesyłanie, za pomocą elektronicznych kanałów komunikacji (komunikatora internetowego, krótkich wiadomości tekstowych, wysyłanych za pomocą telefonu komórkowego) informacji z pogróżkami, opisującymi zarówno różne metody skrzywdzenia ofiary, jak też wyrządzenia krzywdy osobom jej bliskim, nawet poprzez dokonanie autoagresji pośredniej polegającej na prowokowaniu lub uleganiu agresji innych osób (jest stosowany także w grach on-line).
h) Happy slapping (prowokowanie i filmowanie) – to dwuetapowe działanie, polegające na prowokowaniu lub atakowaniu innej osoby i dokumentowanie zdarzenia za pomocą filmu lub zdjęć, które mają na celu rozpowszechnianie kompromitującego materiału w Internecie. Działania takie mogą polegać także na pobiciu osoby nękanej lub zniszczeniu jej własności.
i) Agresja techniczna to działanie kierowane nie bezpośrednio wobec cyberofiary, ale wobec jej sprzętu komputerowego, oprogramowania, strony internetowej. Jej celem jest rozsyłanie wirusów, włamywanie się do innych komputerów oraz blokowanie dostępu do konkretnych usług w sieci, m.in. stron internetowych.
[zob. http://darzlubie.eu/cyberprzemoc/]
Jeżeli Twoje dziecko zwierza Ci się, że w sieci spotkała go przykrość – zareaguj!
NETYKIETA
Niemal cała nasza codzienność przeniosła się teraz do sieci: tu się uczymy, tu spotykamy ze znajomymi. Nie wolno zapominać, że w Internecie, podobnie jak w normalnym życiu, obowiązują pewne zasady. Nieraz pewnie zastanawialiście się, czy w sieci wszystko nam wolno oraz nad tym, jak zachować się w wirtualnej relacji z drugim człowiekiem.
Obejrzyj filmik, by poznać główne zasady etykiety, czyli norm zachowania w Internecie.
******************************************
Międzynarodowy Dzień Rodziny – dla Rodziców
Szanowni Państwo!
15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny. Niech to będzie okazja do zastanowienia się nad tym, jak przebiega komunikacja w naszych rodzinach. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją na ten temat, a także do skorzystania z rodzinnej zabawy, do której link również można znaleźć poniżej.
Prezentacja KOMUNIKACJA W RODZINIE
RODZINNA GRA – KOŁO FORTUNY
https://wordwall.net/pl/resource/2238540/rodzinne-ko%c5%82o-fortuny
******************************************
10 zasad „wirusoobrony”
Walka z koronawirusem wciąż trwa.
To, że rządzący luzują kolejna obostrzenia, nie oznacza,
że nie musimy już dbać o higienę
i zachowywać wszelkich środków ostrożności.
Pamiętajcie o tym!
Poznajcie Polę i jej 10 zasad „wirusoobrony”.
Warto brać z niej przykład, by nie dać się wirusowi
******************************************
Film dla Uczniów
Drodzy Uczniowie, my – Wasi nauczyciele,
chcielibyśmy Wam coś ważnego powiedzieć.
Zerknijcie tu:
******************************************
Czym jest koronawirus? – wyjaśnia robot ROBert.
Przesyłam Państwu film edukacyjny dla dzieci, w którym w przystępny sposób wyjaśniono kwestię wirusa Covid-19.
*********************************************
Szanowni Rodzice,
Drodzy Uczniowie!
Bardzo się cieszę, że po przerwie ponownie mogę z Wami pracować .
Niestety, w obecnej sytuacji bezpośredni kontakt w szkole jest niemożliwy, dlatego chciałabym powiadomić, że w razie jakichkolwiek problemów bądź trudności służę radą i pomocą.
Zapraszam do kontaktu mailowego (pedagog-zarzeczeduze@wp.pl) oraz telefonicznego (za pośrednictwem Messengera). Jestem do Waszej dyspozycji podczas mojego dyżuru pedagoga:
Poniedziałek 8:50-12:50
Wtorek 8:45-10:45
Czwartek 8:40-12:40
Serdecznie pozdrawiam
Ewelina Kwiatkowska