Pedagog

************************************

badz-zdala-od-alkoholu

************************************

stres-przed-egzaminem

************************************

Bezpieczeństwo w internecie

************************************

Depresja wśród dzieci i młodzierzy

************************************

e-papierosy-rodzice e-papierosy-dzieci

************************************

JAK ROZMAWIAĆ Z DZIEĆMI O SZKODLIWOŚCI ENERGETYKÓW

70 71

************************************

PODSUMOWANIE TYGODNIA POZYTYWNYCH EMOCJI
W dniach 20.02-24.02.2023 w naszej szkole odbył się Tydzień Pozytywnych Emocji. Celem projektu było uświadomienie uczniów czym są emocje , jak sobie z nimi radzić, a przede wszystkim -wywołanie na twarzach uczniów jak najwięcej uśmiechów!! 🙂

W poniedziałek już od godzin porannych muzyka umilała uczniom przerwy międzylekcyjne. Tańcom i muzyce nie było końca, pojawiła się szczególnie lubiana „belgijka” ale też coś dla młodszych uczniów, np. „Boogie Woogie”.

Kolejnego dnia uczniowie mieli okazję zagłębić się w lektury na dobry humor, środa była dniem zdobywania wiedzy o emocjach. Najważniejszy wniosek z tego dnia?

Wszystkie emocje są potrzebne, nie ma „złych” i „dobrych” emocji. Jeżeli czujesz radość, smutek, strach, złość, wstyd i obrzydzenie- to znaczy, że jesteś człowiekiem!

Przy okazji wszystkie klasy utworzyły memy, w kategorii wiekowej „0”, I-III zwycięzcami najzabawniejszego mema okazała się klasa III, natomiast w klasach IV- VIII wygrała klasa VI a  klasa V otrzymała wyróżnienie.

W czwartek odbył się seans kinowy z filmem „Za duży na bajki”.

W piątek uczniowie mieli niezwykle kreatywne i zabawne fryzury, przy tym mogli wykonać zdjęcia w wesołej fotobudce szkolnej.

Dodatkowo powstało drzewko miłych słów, wszyscy uczniowie przez cały tydzień mieli możliwość napisać coś miłego, atrakcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem.

Zachęcamy do obejrzenia filmiku- relacji z minionego tygodnia. Członkowie SU- Filip i Kuba zadali pytania uczniom ( i nie tylko!) czym są dla nich emocje. 

Zapraszamy 🙂

************************************

plakat-emocje

************************************

Tydzień Pozytywnych Emocji

************************************

Drogie Dzieci!

Przeczytajcie uważnie i pamiętajcie o radach na ferie.

Niech ten wolny  czas dostarczy Wam niezapomnianych wrażeń. Odpoczywajcie i cieszcie się swobodą po trudach ciężkiej pracy. Mamy nadzieję, że wrócicie zadowoleni, uśmiechnięci, wypoczęci, z nową energią do pracy w drugim semestrze. 

Życzymy wszystkim szczęśliwych i bezpiecznych ferii zimowych !

ferie-2023

************************************

dzien-niepelnosprawnych

************************************

Dzień życzliwości

************************************

Zdrowie Psychiczne

************************************

PEDAGOG

************************************

p1

p2

p3

************************************

************************************

rodzice

************************************

p1

p2

************************************

pedagog1

pedagog

depresja-rodzice

Pamiętajmy, aby nie lekceważyć objawów i być czujnym!

Warto obejrzeć:  ”ZNIKAJĄCE DZIECI’,NASTOLETNIA DEPRESJA”- Wersow, Roxi Węgiel, Dereszowska, Reżyser Życia

 

************************************

Drodzy Rodzice!

Obecnie internet jest nieodłączną częścią życia wszystkich dzieci. Daje on wiele możliwości, ale również stwarza zagrożenie. 
Oto kilka porad, jak zadbać o  bezpieczeństwo w sieci Waszych pociech. 
10_porad_dla_rodzica_dotyczacych_bezpiecznego_korzystania_z_internetu_przez_dzieci1

************************************

pozytywne-myslenie-skonwertowany1 pozytywne-myslenie-skonwertowany2 pozytywne-myslenie-skonwertowany3 pozytywne-myslenie-skonwertowany5 pozytywne-myslenie-skonwertowany4 pozytywne-myslenie-skonwertowany6

************************************

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

************************************

************************************

21 listopada – Międzynarodowy Dzień Życzliwości

************************************

Pedagog szkolny – Aleksandra Miotła

************************************

p4p

************************************

p1p

p2p

p3p

************************************

10

100

************************************

na-strone

************************************

4b

************************************

3b

************************************

2b

************************************

1b

************************************

222

************************************

ZDROWY STYL ŻYCIA – Prezentacja

😀

************************************

“Drodzy Ósmoklasiści, powodzenia na egzaminach!”

powodzenia

1p

2p

3p

******************************************

rodzice

******************************************

uczniowie

******************************************

Dzień dziecka – dla rodziców

Szanowni Państwo, nie zapomnijcie o tych wyjątkowych prezentach dla swoich pociech:

dziendziecka-dla-rodz

 

******************************************

1 czerwca
DZIEŃ DZIECKA

dzien-dziecka

Drodzy Uczniowie, z okazji Waszego święta składam Wam najserdeczniejsze życzenia: niech uśmiech nigdy nie znika z Waszych twarzy, a marzenia niech się spełniają!

W tym ważnym dniu chciałabym także przypomnieć, jakie prawa Wam przysługują. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją: https://view.genial.ly/5ed28cc5bc3fa411df14e418/interactive-image-prawa-dziecka

 

Wasz Pedagog Szkolny

******************************************

31 maja
ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA

papieros1

Zachęcam uczniów klas 6-8 do wzięcia udziału w szkolnym konkursie profilaktycznym „Papierosom mówię: NIE!”. Szczegóły na stronie głównej.

******************************************

 

DZIECKO W SIECI

Zdalne nauczanie wymaga od naszych dzieci częstszego i dłuższego korzystania z Internetu. Sieć stanowi cenne źródło informacji, jest też doskonałym medium między uczniami a nauczycielami. Niestety, obecność w wirtualnej rzeczywistości może nieść za sobą poważne zagrożenia.

Mianem cyberprzemocy określa się przemoc stosowaną przy wykorzystaniu Internetu i środków komunikacji elektronicznej, m. in. telefonów komórkowych. Do przejawów cyberprzemocy zaliczamy:

a) Flaming (agresywna wymiana słów) – polega na wielokrotnym rozsyłaniu obraźliwych i okrutnych informacji, dręczeniu, nękaniu, gro­żeniu, zastraszaniu, szantażowaniu poprzez wysyłanie wulgarnych treści pomiędzy uczestnikami kanałów komunikacji internetowej, które mają z reguły charakter publiczny (m.in. pokoje czatowe, grupy dyskusyjne) oraz za pomocą sms-ów, mms-ów.

b) Denigration (poniżenie) – oznacza wulgarne zaczepki za pomocą komunikatorów sieciowych, na czatach, blogach, forach dys­kusyjnych, dopisywanie i przesyłanie obraźliwych komentarzy i in­formacji zawierających dosadne i wulgarne określenia odnoszące się do wyglądu, zachowań, pochodzenia, które mają ośmieszyć, poniżyć osobę, co w efekcie prowadzi do kłótni na czacie, grupie dyskusyjnej, czy komunikatorze.

c) Exclusion/ostracism (wykluczenie, ostracyzm) —odnosi się do zamieszczania na specjalnie tworzonych stronach internetowych lub przesyłania innym osobom odpowiednio zmontowanych i kompromi­tujących ofiarę treści w formie tekstów, zdjęć, filmików, które mają na celu podważenie i zniszczenie reputacji osoby dręczonej, utrudnienie jej relacji z innymi osobami, a w efekcie jej wykluczenie w społeczności cyberprzestrzeni. Wykluczenie osoby poniżanej najczęściej dokonuje się poprzez usunięcie z listy osób znajomych na portalach społecznościo­wych lub zmianę hasła/loginu dla skrzynki e-mailowej, z której korzysta konkretna grupa użytkowników. Drastyczną i najbardziej niebezpieczną formą ostracyzmu, która wielokrotnie doprowadziła ofiary cybernękania do prób samobójczych, a nawet samobójstwa, jest nagrywanie ofiary w sytuacji, gdy doświadcza ona przemocy fizycznej, psychicznej, seksu­alnej lub jest w położeniu dla niej trudnym i krępującym, a następnie zamieszczenie takiego filmu w sieci.

d) Impersonation (kradzież tożsamości) – to włamania na konta pocztowe i konta komunikatorów poprzez dostęp do hasła oraz kradzież tożsamości i podawanie się za ofiarę cybernękania, w celu jej ośmieszenia poprzez przesyłanie w jej imieniu różnych informacji.

e) Outing (upublicznianie tajemnic) – oznacza podstępne wyłudza­nie, publikowanie, rozsyłanie i zamieszczanie w sieci lub w telefonach komórkowych ośmieszających materiałów, informacji z życia prywatnego, zdjęć, filmów kręconych i upowszechnianych wbrew woli ofiary, jak też tworzenie kompromitujących stron internetowych.

f) Cyberstalking (śledzenie) – polega na elektronicznym śle­dzeniu osoby w sieci i przesyłaniu jej wielu niechcianych komunikatów i informacji.

g) Harassment (prześladowanie) – dotyczy zastraszania ofiary poprzez regularne, wielokrotne przesyłanie, za pomocą elektronicznych kanałów komunikacji (komunikatora internetowego, krótkich wiadomo­ści tekstowych, wysyłanych za pomocą telefonu komórkowego) infor­macji z pogróżkami, opisującymi zarówno różne metody skrzywdzenia ofiary, jak też wyrządzenia krzywdy osobom jej bliskim, nawet poprzez dokonanie autoagresji pośredniej polegającej na prowokowaniu lub uleganiu agresji innych osób (jest stosowany także w grach on-line).

h) Happy slapping (prowokowanie i filmowanie) – to dwueta­powe działanie, polegające na prowokowaniu lub atakowaniu innej osoby i dokumentowanie zdarzenia za pomocą filmu lub zdjęć, które mają na celu rozpowszechnianie kompromitującego materiału w Inter­necie. Działania takie mogą polegać także na pobiciu osoby nękanej lub zniszczeniu jej własności.

i) Agresja techniczna to działanie kierowane nie bezpośrednio wobec cyberofiary, ale wobec jej sprzętu komputerowego, oprogramowa­nia, strony internetowej. Jej celem jest rozsyłanie wirusów, włamywanie się do innych komputerów oraz blokowanie dostępu do konkretnych usług w sieci, m.in. stron internetowych.

[zob. http://darzlubie.eu/cyberprzemoc/]

Jeżeli Twoje dziecko zwierza Ci się, że w sieci spotkała go przykrość – zareaguj!

NETYKIETA

Niemal cała nasza codzienność przeniosła się teraz do sieci: tu się uczymy, tu spotykamy ze znajomymi. Nie wolno zapominać, że w Internecie, podobnie jak w normalnym życiu, obowiązują pewne zasady. Nieraz pewnie zastanawialiście się, czy w sieci wszystko nam wolno oraz nad tym, jak zachować się w wirtualnej relacji z drugim człowiekiem.

Obejrzyj filmik, by poznać główne zasady etykiety, czyli norm zachowania w Internecie.

ZASADY NETYKIETY

******************************************

Międzynarodowy Dzień Rodziny – dla Rodziców

rodzina

Szanowni Państwo!
15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny. Niech to będzie okazja do zastanowienia się nad tym, jak przebiega komunikacja w naszych rodzinach. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją na ten temat, a także do skorzystania z rodzinnej zabawy, do której link również można znaleźć poniżej.

 

Prezentacja KOMUNIKACJA W RODZINIE

https://view.genial.ly/5ea9240172a1080d7cde7a28/presentation-komunikacja-w-rodzinie?fbclid=IwAR0nMnXajg9XeQ3tD1Lo7ILzBVtnlf5zxf8eOXsAOY_cLNzJEfFtTsyp3t0

RODZINNA GRA – KOŁO FORTUNY

https://wordwall.net/pl/resource/2238540/rodzinne-ko%c5%82o-fortuny

******************************************

10 zasad „wirusoobrony”

Walka z koronawirusem wciąż trwa.
To, że rządzący luzują kolejna obostrzenia, nie oznacza,
że nie musimy już dbać o higienę
i zachowywać wszelkich środków ostrożności.

Pamiętajcie o tym!
Poznajcie Polę i jej 10 zasad „wirusoobrony”.
Warto brać z niej przykład, by nie dać się wirusowi ?

plakat

plakat_koronawirus

******************************************

Film dla Uczniów

Drodzy Uczniowie, my – Wasi nauczyciele,
chcielibyśmy Wam coś ważnego powiedzieć.
Zerknijcie tu:

filmik

******************************************

Czym jest koronawirus? – wyjaśnia robot ROBert.

Przesyłam Państwu film edukacyjny dla dzieci, w którym w przystępny sposób wyjaśniono kwestię wirusa Covid-19.

COVID-19

 

*********************************************

pedagog-s

Szanowni Rodzice,

Drodzy Uczniowie!

Bardzo się cieszę, że po przerwie ponownie mogę z Wami pracować .
Niestety, w obecnej sytuacji bezpośredni kontakt w szkole jest niemożliwy, dlatego
chciałabym powiadomić,  że w razie jakichkolwiek problemów bądź trudności służę radą i pomocą.

Zapraszam do kontaktu mailowego (pedagog-zarzeczeduze@wp.pl) oraz telefonicznego (za pośrednictwem Messengera). Jestem do Waszej dyspozycji podczas mojego dyżuru pedagoga:

Poniedziałek 8:50-12:50
Wtorek 8:45-10:45
Czwartek 8:40-12:40

Serdecznie pozdrawiam
Ewelina Kwiatkowska