Pedagog

************************************

“Drodzy Ósmoklasiści, powodzenia na egzaminach!”

powodzenia

1p

2p

3p

******************************************

rodzice

******************************************

uczniowie

******************************************

Dzień dziecka – dla rodziców

Szanowni Państwo, nie zapomnijcie o tych wyjątkowych prezentach dla swoich pociech:

dziendziecka-dla-rodz

 

******************************************

1 czerwca
DZIEŃ DZIECKA

dzien-dziecka

Drodzy Uczniowie, z okazji Waszego święta składam Wam najserdeczniejsze życzenia: niech uśmiech nigdy nie znika z Waszych twarzy, a marzenia niech się spełniają!

W tym ważnym dniu chciałabym także przypomnieć, jakie prawa Wam przysługują. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją: https://view.genial.ly/5ed28cc5bc3fa411df14e418/interactive-image-prawa-dziecka

 

Wasz Pedagog Szkolny

******************************************

31 maja
ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA

papieros1

Zachęcam uczniów klas 6-8 do wzięcia udziału w szkolnym konkursie profilaktycznym „Papierosom mówię: NIE!”. Szczegóły na stronie głównej.

******************************************

 

DZIECKO W SIECI

Zdalne nauczanie wymaga od naszych dzieci częstszego i dłuższego korzystania z Internetu. Sieć stanowi cenne źródło informacji, jest też doskonałym medium między uczniami a nauczycielami. Niestety, obecność w wirtualnej rzeczywistości może nieść za sobą poważne zagrożenia.

Mianem cyberprzemocy określa się przemoc stosowaną przy wykorzystaniu Internetu i środków komunikacji elektronicznej, m. in. telefonów komórkowych. Do przejawów cyberprzemocy zaliczamy:

a) Flaming (agresywna wymiana słów) – polega na wielokrotnym rozsyłaniu obraźliwych i okrutnych informacji, dręczeniu, nękaniu, gro­żeniu, zastraszaniu, szantażowaniu poprzez wysyłanie wulgarnych treści pomiędzy uczestnikami kanałów komunikacji internetowej, które mają z reguły charakter publiczny (m.in. pokoje czatowe, grupy dyskusyjne) oraz za pomocą sms-ów, mms-ów.

b) Denigration (poniżenie) – oznacza wulgarne zaczepki za pomocą komunikatorów sieciowych, na czatach, blogach, forach dys­kusyjnych, dopisywanie i przesyłanie obraźliwych komentarzy i in­formacji zawierających dosadne i wulgarne określenia odnoszące się do wyglądu, zachowań, pochodzenia, które mają ośmieszyć, poniżyć osobę, co w efekcie prowadzi do kłótni na czacie, grupie dyskusyjnej, czy komunikatorze.

c) Exclusion/ostracism (wykluczenie, ostracyzm) —odnosi się do zamieszczania na specjalnie tworzonych stronach internetowych lub przesyłania innym osobom odpowiednio zmontowanych i kompromi­tujących ofiarę treści w formie tekstów, zdjęć, filmików, które mają na celu podważenie i zniszczenie reputacji osoby dręczonej, utrudnienie jej relacji z innymi osobami, a w efekcie jej wykluczenie w społeczności cyberprzestrzeni. Wykluczenie osoby poniżanej najczęściej dokonuje się poprzez usunięcie z listy osób znajomych na portalach społecznościo­wych lub zmianę hasła/loginu dla skrzynki e-mailowej, z której korzysta konkretna grupa użytkowników. Drastyczną i najbardziej niebezpieczną formą ostracyzmu, która wielokrotnie doprowadziła ofiary cybernękania do prób samobójczych, a nawet samobójstwa, jest nagrywanie ofiary w sytuacji, gdy doświadcza ona przemocy fizycznej, psychicznej, seksu­alnej lub jest w położeniu dla niej trudnym i krępującym, a następnie zamieszczenie takiego filmu w sieci.

d) Impersonation (kradzież tożsamości) – to włamania na konta pocztowe i konta komunikatorów poprzez dostęp do hasła oraz kradzież tożsamości i podawanie się za ofiarę cybernękania, w celu jej ośmieszenia poprzez przesyłanie w jej imieniu różnych informacji.

e) Outing (upublicznianie tajemnic) – oznacza podstępne wyłudza­nie, publikowanie, rozsyłanie i zamieszczanie w sieci lub w telefonach komórkowych ośmieszających materiałów, informacji z życia prywatnego, zdjęć, filmów kręconych i upowszechnianych wbrew woli ofiary, jak też tworzenie kompromitujących stron internetowych.

f) Cyberstalking (śledzenie) – polega na elektronicznym śle­dzeniu osoby w sieci i przesyłaniu jej wielu niechcianych komunikatów i informacji.

g) Harassment (prześladowanie) – dotyczy zastraszania ofiary poprzez regularne, wielokrotne przesyłanie, za pomocą elektronicznych kanałów komunikacji (komunikatora internetowego, krótkich wiadomo­ści tekstowych, wysyłanych za pomocą telefonu komórkowego) infor­macji z pogróżkami, opisującymi zarówno różne metody skrzywdzenia ofiary, jak też wyrządzenia krzywdy osobom jej bliskim, nawet poprzez dokonanie autoagresji pośredniej polegającej na prowokowaniu lub uleganiu agresji innych osób (jest stosowany także w grach on-line).

h) Happy slapping (prowokowanie i filmowanie) – to dwueta­powe działanie, polegające na prowokowaniu lub atakowaniu innej osoby i dokumentowanie zdarzenia za pomocą filmu lub zdjęć, które mają na celu rozpowszechnianie kompromitującego materiału w Inter­necie. Działania takie mogą polegać także na pobiciu osoby nękanej lub zniszczeniu jej własności.

i) Agresja techniczna to działanie kierowane nie bezpośrednio wobec cyberofiary, ale wobec jej sprzętu komputerowego, oprogramowa­nia, strony internetowej. Jej celem jest rozsyłanie wirusów, włamywanie się do innych komputerów oraz blokowanie dostępu do konkretnych usług w sieci, m.in. stron internetowych.

[zob. http://darzlubie.eu/cyberprzemoc/]

Jeżeli Twoje dziecko zwierza Ci się, że w sieci spotkała go przykrość – zareaguj!

NETYKIETA

Niemal cała nasza codzienność przeniosła się teraz do sieci: tu się uczymy, tu spotykamy ze znajomymi. Nie wolno zapominać, że w Internecie, podobnie jak w normalnym życiu, obowiązują pewne zasady. Nieraz pewnie zastanawialiście się, czy w sieci wszystko nam wolno oraz nad tym, jak zachować się w wirtualnej relacji z drugim człowiekiem.

Obejrzyj filmik, by poznać główne zasady etykiety, czyli norm zachowania w Internecie.

ZASADY NETYKIETY

******************************************

Międzynarodowy Dzień Rodziny – dla Rodziców

rodzina

Szanowni Państwo!
15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny. Niech to będzie okazja do zastanowienia się nad tym, jak przebiega komunikacja w naszych rodzinach. Zachęcam do zapoznania się z prezentacją na ten temat, a także do skorzystania z rodzinnej zabawy, do której link również można znaleźć poniżej.

 

Prezentacja KOMUNIKACJA W RODZINIE

https://view.genial.ly/5ea9240172a1080d7cde7a28/presentation-komunikacja-w-rodzinie?fbclid=IwAR0nMnXajg9XeQ3tD1Lo7ILzBVtnlf5zxf8eOXsAOY_cLNzJEfFtTsyp3t0

RODZINNA GRA – KOŁO FORTUNY

https://wordwall.net/pl/resource/2238540/rodzinne-ko%c5%82o-fortuny

******************************************

10 zasad „wirusoobrony”

Walka z koronawirusem wciąż trwa.
To, że rządzący luzują kolejna obostrzenia, nie oznacza,
że nie musimy już dbać o higienę
i zachowywać wszelkich środków ostrożności.

Pamiętajcie o tym!
Poznajcie Polę i jej 10 zasad „wirusoobrony”.
Warto brać z niej przykład, by nie dać się wirusowi 🙂

plakat

plakat_koronawirus

******************************************

Film dla Uczniów

Drodzy Uczniowie, my – Wasi nauczyciele,
chcielibyśmy Wam coś ważnego powiedzieć.
Zerknijcie tu:

filmik

******************************************

Czym jest koronawirus? – wyjaśnia robot ROBert.

Przesyłam Państwu film edukacyjny dla dzieci, w którym w przystępny sposób wyjaśniono kwestię wirusa Covid-19.

COVID-19

 

*********************************************

pedagog-s

Szanowni Rodzice,

Drodzy Uczniowie!

Bardzo się cieszę, że po przerwie ponownie mogę z Wami pracować .
Niestety, w obecnej sytuacji bezpośredni kontakt w szkole jest niemożliwy, dlatego
chciałabym powiadomić,  że w razie jakichkolwiek problemów bądź trudności służę radą i pomocą.

Zapraszam do kontaktu mailowego (pedagog-zarzeczeduze@wp.pl) oraz telefonicznego (za pośrednictwem Messengera). Jestem do Waszej dyspozycji podczas mojego dyżuru pedagoga:

Poniedziałek 8:50-12:50
Wtorek 8:45-10:45
Czwartek 8:40-12:40

Serdecznie pozdrawiam
Ewelina Kwiatkowska