PODSUMOWANIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO

“WIOSNA – NAJPIĘKNIEJSZA PORA ROKU ”
KLASY I – III 

Projekt „Wiosna – najpiękniejsza pora roku” miał na celu uwrażliwienie uczniów na piękno budzącej się do życia przyrody, przybliżenie im tradycji i zwyczajów związanych z nadejściem wiosny, rozbudzenie ich aktywności poznawczej i umiejętności czerpania wiedzy z różnych źródeł.

Realizacja zadań projektowych rozpoczęła się 21 marca – Pierwszego Dnia Wiosny, kiedy to uczniowie w małych grupach wyruszyli na tradycyjne topienie Marzanny.

 22 marca – na  „Powitanie wiosny” dzieci  przygotowały „wiosenne okrzyki” i zaśpiewały piosenki o wiośnie.

W ramach projektu zorganizowano kilka konkursów o wiosennej tematyce. Odbyły się:

  • Rodzinny konkurs plastyczny „Suknia Pani Wiosny” w „0”
  • Konkurs rodzinny „Najciekawszy wiosenny strój”
  • Konkurs recytatorski „Wiosna”
  • Konkurs fotograficzny „Wiosna – najpiękniejsza pora roku”

Z wykorzystaniem narzędzi TIK nauczyciele przygotowywali dla uczniów pogadanki, prezentacje na temat zwiastunów wiosny oraz zwyczajów związanych z jej nadejściem. Na  bieżąco prowadzona była gazetka ścienna wystawy prac konkursowych oraz plakaty, zdjęcia i inne informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły.

Klasy zostały udekorowane   wiosennymi gazetkami, ozdobami, pracami plastycznymi oraz zielonymi „ogródkami”. Dzieci siały i sadziły kwiaty, warzywa oraz zioła. Odbywały się również krótkie spacery i wycieczki służące obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie:

  • dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną,
  • znają tradycje i zwyczaje związane z nadejściem wiosny,
  • potrafią wymienić zwiastuny wiosny,
  • rozwijali talenty recytatorskie,
  • wykazali się kreatywnością w projektowaniu i wykonaniu stroju wiosennego,
  • rozwijali zdolności plastyczne
  • są odpowiedzialni za wykonanie powierzonych im zadań,
  • wiedzą, jakich warunków potrzebują rośliny do wzrostu.
Bez kategorii