room

NIE TYLKO KLASÓWKĄ SZKOŁA STOI

Czy podsumowanie pracy z lekturą zawsze musi zakończyć się klasówką? Nie! Doskonale wiedzą o tym uczniowie klasy IV, którzy w bieżącym roku na różne sposoby wykazywali się znajomością treści omawianych pozycji książkowych. Jedną z realizowanych przez uczniów form było stworzenie tzw. lapbooków, czyli  własnoręcznie wykonanych, swego rodzaju „papierowych laptopów”, w których zamiast interaktywnych elementów (tzw. zakładek) znajdują się przeróżne kieszonki, harmonijki, wachlarze, książeczki itp. zawierające bogactwo informacji na określony temat. Uczniowskie lapbooki dotyczyły lektury „Pinokio”. Innym razem młodzież klasy IV mieściła fascynujący świat Narnii w niewielkich rozmiarów pudełkach (tzw. lektura w pudełku), a jeszcze wcześniej – na wzór uczniów Akademii Pana Kleksa – czwartoklasiści brali udział w lekcjach przędzenia liter i kleksografii. Ostatnio sala lekcyjna zamieniła się w salę kinową i uczniowie mieli okazję zapoznać się z adaptacją filmową książki „Charlie i fabryka czekolady”. Czwartoklasiści w bieżącym roku szkolnym mieli również okazję wejść w rolę autora i samodzielnie tworzyli opowiadania na wzór opowieści z serii „Mikołajek”. Pracę z pozostałymi lekturami zakończono tradycyjnym zadaniem klasowym, jednak – jak łatwo się domyślić – ta forma najmniej przypadła „Czwartakom” do gustu.

Bez kategorii