Wycieczka do Warszawy

1 kwietnia 2019 roku uczniowie  naszej szkoły  wraz z opiekunkami  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 39 uczniów z klas IV-VIII. Wcześnie rano, bo o 3.00 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Miejsce to powstało, aby oddać hołd ludziom walczącym i tym, którzy poświęcili swoje życie za ojczyznę. Po przekroczeniu progu muzeum, zaczęliśmy się poruszać w scenerii  z lat II wojny światowej. Chodziliśmy po granitowym bruku, wśród murów pokrytych dziurami
po pociskach i emblematami Polski Walczącej.

Kolejnym punktem wycieczki była wyprawa proponowana przez Polskie Linie Lotnicze LOT na Lotnisko Chopina. To największy port lotniczy w Polsce obejmujący 500 hektarów, obsługujący 25 mln pasażerów rocznie. Na początku zostaliśmy zaproszeni na warsztaty, podczas których dowiedzieliśmy się, m. in. jak prawidłowo spakować bagaż rejestrowy i podręczny, co można, a czego absolutnie nie należy zabierać ze sobą w podróż samolotem, jak wygląda prawidłowa odprawa lotnicza,

Następnie wszyscy założyli specjalne kamizelki i kaski i udali się na teren bazy LOT AMS do hangaru, gdzie mogliśmy obejrzeć aktualnie serwisowane samoloty, a także poznaliśmy ciekawostki związane z techniczną stroną latania.

Potem zostaliśmy przewiezieni załogowym busem PLL LOT na Lotnisko Chopina. Tam zwiedziliśmy halę przylotów i odlotów. Udaliśmy się na wieżę widokową, gdzie mieliśmy okazję podziwiać startujące i lądujące samoloty pasażerskie.

Na zakończenie pierwszego dnia wybraliśmy się do Złotych Tarasów na małe zakupy, a następnie na zasłużony wypoczynek do Hotelu Ajax gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację.

Następnego dnia po zjedzeniu śniadania i zdaniu pokoi już przed godziną dziesiątą byliśmy w Pałacu Prezydenckim, gdzie po odprawie pirotechnicznej mogliśmy podziwiać siedzibę Prezydenta Polski. Wracając do autokaru skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza, a następnie Kolumnę Zygmunta III Wazy i Zamek Królewski.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Amerykańskim Centrum (American Center Warsaw), gdzie z grupą spotkał się jeden z amerykańskich dyplomatów – Scott Whitmore, zastępca attache ds. kultury w Ambasadzie USA. Po krótkiej prezentacji uczniowie mogli zadawać pytania w j. Angielskim i dowiedzieć się coś więcej na temat kultury USA.

Na zakończenie udaliśmy się do siedziby TVP. Tam dowiedzieliśmy się jak wygląda praca w telewizji od kuchni. Mogliśmy obejrzeć studia telewizyjne, np. Studio „Pytania na Śniadanie” i zajrzeć również do Muzeum TVP.

Po obowiązkowej wizycie w McDonaldzie wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.